In het kader van de halve finale van de Beker van België speelde SK Lierse 2-2 gelijk op het veld van KRC Genk. Dit is een uitstekend resultaat en levert Lierse de mogelijkheden om op 24 mei de finale te spelen in het Koning Boudewijnstadion.
Genk kwam al snel op voorsprong na een strafschop van Barda. Maar een fris en goed voetballend Lierse beet van zich af en De Witte zorgde voor een 1-1 ruststand. Na de pauze zette Tshiala de nummer twee uit de Exqi League zelfs even op voorsprong. Een klasseflits van Tom De Mul een kwartier voor tijd zorgde nog voor een 2-2 uitslag.
Opvallend was dat trainer Helleputte zonder zijn drie topschutters aan de wedstrijd startte : Radzinski geschorst , Wahed en Cavens uit voorzorg op de bank. Dit onderstreept nog eens extra het mooie resultaat van 'de pallieters'. Wordt ongetwijfeld vervolgd op 22 april bij de terugwedstrijd. Wie een kort wedstrijdverslag wil kan dat krijgen via onderstaande link.
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/BekerVanBelgie/Beker%2B08-09/1.481501#
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Knappe prestatie van Lierse! Nu in de terugmatch op volle sterkte aantreden en spelen met dezelfde overgave en dan kan de reis naar Brussel gepland worden!
BeantwoordenVerwijderen