dinsdag 24 februari 2009

Antwerp 'supporters' zijn de pedalen kwijt


De 'supporters' van Antwerp hebben zich zaterdag van hun kleinste kant laten zien. Nadat ze van Virton gewonnen hadden met 2-1 begonnen ze met het aanheffen van spreekkoren.


De gebruikelijke spreekkoren tegenover Waalse ploegen is het zo al gevoelige "Et les Wallons, c'est du caca". Maar de aanhang van Antwerp ging nog een stap verder. Na de wedstrijd zongen ze "Les Wallons sont des pédophiles".


De technische staf , spelers en supporters van Virton waren geschokt. Trainer Sébastien Grandjean maande de spelers na het laatste fluitsignaal aan omop de grond te gaan zitten voor de hoofdtribune om te protesteren. Daar bleef het helaas niet bij. In de kleedkamers brachten de spelers van Virton vernielingen aan en lieten ze zich ook van hun kleinste kant zien


Het is nog niet duidelijk of er een straf zal volgen voor dit wangedrag. Het bondsparket wacht op het rapport van de scheidsrechter. Als de politie van Antwerpen een proces verbaal heeft opgesteld, mag de voetbalcel zich over het incident buigen.

Ook in de Waalse pers is dit hard aangekomen. Via onderstaande link hoor je de kwetsende spreekkoren en zie je de protestactie van de spelers van Virton.


3 opmerkingen:

  1. Weet waarover je spreekt ventje, kijk naar dit en hul je in schaamte.
    http://www.rafc.tv/?page=1&video=489

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow die vorige reactie is wat fel !
    Domien trek u het nie aan en doe zo voort.
    Kom zeker eens piepen op mijn blogje, en aarzel niet om iets achter te laten ;)

    http://joliens-loveformusic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem, maak je bekend verdorie! Mooie blog, Domien! Keep up the good work.

    BeantwoordenVerwijderen